Aanbod

Voedingsadvies

Voeding is één van de primaire levensbehoeften. Elk mens moet ten gepaste tijde voedsel tot zich nemen om in leven te blijven. Maar zich voeden betekent meer dan het opnemen van calorieën:

  • Er moet energie uit het voedsel gehaald worden om lichamelijke en geestelijke arbeid uit te oefenen
  • Er moet energie zijn om vitale processen zoals ademhaling, bloedsomloop en spijsvertering in stand te houden
  • Door het voedsel moeten organische weefsels kunnen opgebouwd worden (groei) en andere weefsels hersteld of vervangen worden (zieke, versleten of gekwetste weefsels)

De twee kenmerken van overgewicht zijn een te grote vetvoorraad en een te hoog lichaamsgewicht in verhouding tot de lichaamslengte.

Bij ons voedingsgesprek is het wel belangrijk om min of meer de oorzaak te bepalen van uw overgewicht. Dit is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren:

  • Een te groot hoeveelheid spierweefsel, spierweefsel (4 kcal) weegt namelijk meer dan vetweefsel (9kcal)
  • Verkeerde voedingsgewoonten
  • Stofwisseling: bijv. schildklier
  • Lichamelijke activiteit
  • Hormonale factoren
  • Erfelijke factoren
  • Medicijnen
  • Psychologische factoren
  • Nicotine

Hierbij maken wij ook een berekening van uw BMI of quetelet index, vetpercentage en de energiebehoefte. Het afslankingsdieet van VitaStyle is gebaseerd op een gezonde & evenwichtige voeding.

Een gezonde voeding in combinatie met beweging en eventueel fytotherapie vormen de basiselementen om gezond te vermageren en dit gewicht ook te behouden.

Het is ons doel om u op een professionele & individuele wijze, met respect voor uw persoon, naar Uw gewenst resultaat te begeleiden en dit resultaat te behouden.

info@vitastyle.be


Hypoxistudio | Vitastyle | Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle Voedingsadvies Lieve Govaerts | Vitastyle | Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Hypoxistudio Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Hypoxistudio Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Massage Brugge

10 tips om uw dieet vol te houden…

Neem voldoende  ‘Maal-tijd’

De maaltijd is een plezierig ontmoetingsmoment. We eten immers meestal samen met onze familie of vrienden. De ‘tijd’ die we aan een maaltijd besteden moet daarom voldoende lang zijn!

Doe geen boodschappen met een lege maag

Want anders koopt u vast meer dan nodig. Maak vooraf een boodschappenlijstje en houd u eraan.

Zorg ervoor dat u geen snoep of hapklaar voedsel in huis hebt.

Berg alle etenswaren zorgvuldig op een vaste plaats op, eventueel achter slot. Zo vermijdt u de verleiding.

Eet op vaste tijdstippen.

Sla geen maaltijden over, vooral het ontbijt niet. Zo voorkomt u het hongergevoel.

Eet langzaam, kauw goed.

Geniet van de maaltijden als fijnproever, pauzeer even tussendoor. Concentreer u volledig op de maaltijd. Eet nooit tijdens het werk of bij het tv-kijken.

Houdt u aan de vooraf bepaalde hoeveelheden

en schik ze ruim op uw bord.

Eet geen restjes

op die na de maaltijd overblijven.

Drink elke dag 1,5 liter water.

Reken 1 liter water per 30 kg lichaamsgewicht.

Vermijdt suikerhoudende dranken.

Ons lichaam bestaat voor tweederde uit vocht. Om  uitdrogen te voorkomen moeten we dagelijks minimaal 1 ½ liter drinken. Dat kan mineraalwater, melk, koffie, thee, vruchtensap maar ook kraantjeswater zijn. We vermijden zoveel mogelijk suikerhoudende dranken zoals cola of limonade.

Drink slechts bij hoge uitzondering alcohol

een gevaarlijke dikmaker en eetluststimulans. Drink liever een extra glas water of spuitwater, voor of tijdens de maaltijd.

Zoek steun bij uw huisgenoten.

Breng familieleden, vrienden en eventueel de gastvrouw van een feestje op de hoogte van uw dieet, zodat zij u niet met de beste bedoelingen in moeilijkheden brengt.

info@vitastyle.be


Lieve Govaerts | Vitastyle Voedingsadvies Hypoxistudio | Vitastyle | Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Hypoxistudio Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Hypoxistudio Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Massage Brugge

Bereken uw BMI

De BMI (Body Mass Index) wordt op volgende wijze berekend: deel uw lichaamsgewicht door uw lengte in het kwadraat:



< 18 = ondergewicht
20 – 25 = normaal gewicht
25 – 30 = overgewicht
30 – 40 = obesitas
> 40 = morbide obesitas

Buikomtrek

De buikomtrek wordt gemeten ter hoogte van de navel.
De buikomtrek is een alarmsignaal voor onze gezondheid. Vrouwen met een buikomtrek gelijk aan of meer dan 88 cm en mannen met een omtrek gelijk aan of meer dan 102 cm lopen een verhoogd risico.

Appel of peer?

Naast de hoeveelheid vet op je lichaam speelt de verdeling ervan ook een belangrijke rol voor je gezondheid. Vet rond je buik – ook wel appelvormige of mannelijke vetverdeling genoemd – is het meest ongezond. Het vergroot de kans op diabetes en hart- en vaatziekten. Vrouwelijke vetverdeling – ook wel peervormige vetverdeling genoemd – is minder nadelig voor je gezondheid.

Om te bepalen of je te veel vet hebt rond je buik, kun je je buikomtrek meten rond het slankste deel van je taille. Daar zit je precies tussen je onderste rib en de bovenkant van je bekken. Bij vrouwen dient de omtrek bij voorkeur minder dan 80 centimeter te zijn; bij mannen minder dan 94. Bij een omtrek van meer dan 88 bij vrouwen en 102 bij mannen, is er sprake van appelvormige vetverdeling die je gezondheid ernstig in gevaar kan brengen.

Ben jij appel- of peervormig? Heb je last van gezondheidsklachten? Overweeg je om je eetgedrag te veranderen, eventueel met hulp?

info@vitastyle.be


Lieve Govaerts | Vitastyle Voedingsadvies Hypoxistudio | Vitastyle | Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Hypoxistudio Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Hypoxistudio Brugge Lieve Govaerts | Vitastyle | Massage Brugge